ارتباط « ترک سی و سه پل » با «مساله فلسطین» کشف شد

روزنامه اصفهان زیبا ، وابسته به شهرداری اصفهان

نکته جالب اینجاست که در خبر منتشر شده توسط رسانه های مستقل در خصوص آسیب وارد شده به سی و سه پل به دو مساله اشاره شده بود :
اول: مساله ترک ایجاد شده روی پل و داربست های زده شده برای ترمیم آن و همچنین آسیبهایی که تونل مترو و عبور مترو بر سی و سه پل وارد خواهد کرد. و دوم : توقف پروژه تونل مترو در منطقه هتل سوئیت .
چنان که مشاهده می کنید، هر شخص ناآگاهی به راحتی می تواند متوجه شود که از بین دو مساله بیان شده ، مساله اول دارای اهمیت است و تمام نگرانی های امروز و فردا مربوط به آسیب هایی است که در اثر عبور تونل مترو و قطار به سی و سه پل وارد خواهد شد و توقف احتمالی پروژه در منطقه هتل سوئیت نکته ای بی اهمیت و حاشیه ای است. اما جالب آنکه رسانه وابسته به شهرداری اصفهان تنها بر روی نکته دوم مانور خبری داده است و سعی کرده به این نکته بپردازد که تونل مترو مدتهاست که از منطقه هتل سوئیت گذشته و در برابر مساله اصلی سکوت کرده است . ( اینجا و اینجا )

اما سوای همه ی این بحث ها و مسائل برگردیم به آنچه در سطر اول این نوشتار عرض کردم ، یعنی بحث هنر و هنرمندی در ارتباط دادن مسائل! در یکی از همین خبرهای منتشر شده توسط رسانه شهرداری اصفهان ، مدیر عامل نوسازی و بهسازی شهرداری اصفهان ضمن تکذیب خبر ترک برداشتن سی و سه پل ، ادعا کرده طرح چنین موضوعاتی راهپیمایی  حماسه آفرین و پرشور مردم را در روز جهانی قدس تحت شعاع قرار می دهد .( اینجا )
آقای مسئول محترم این ها چه ربطی به هم دارند ؟! فرافکنی هم اصولی دارد ! به جای این حرفها به مردم پاسخ دهید که چه کسانی بر خلاف قانون و دستور قضایی تونل مترو را از محور چهارباغ عباسی عبور دادند؟ چه کسانی در روزهایی که تونل مترو در خیابان چهارباغ عباسی بود به دروغ می گفتند که پروژه متوقف شده است ؟! چرا و چگونه تونل مترو در حساس ترین نقطه و در نزدیکی سی و سه پل چهل متر منحرف شد ؟!!
سی و سه پل بخشی از میراث این آب و خاک است ، سی و سه پل میراث شهری است که بیش از 23 هزار شهید برای حفظ یک وجب این آب و خاک داده است . اگر کوچکترین آسیبی به میراث این سرزمین برسد اول از همه دشمنان این سرزمین خوشحال می شوند . دوستداران و فعالان میراث فرهنگی عده ای افراد مستقل هستند که نه میزی دارند و نه به میزی چسبیده اند ! اگر اراده و یا توانی برای استفاده از نظرات و توانایی های آنها ندارید به دور اخلاق و انصاف است که آنها را این چنین و اینگونه فرافکنانه برانید ...
یقین دارم اگر این ماجرا به گوش محمد رضا عالی پیام (هالو) برسد، این چنین خواهد سرود:
... این چنین کشف هواپلتیک را ثبت باید کرد ، ثبت محضری
تازه فهمیدم شقیقه با گوزن ربط دارد در بلاد اصفهان !
تخم کفتر خورده ای ای نا قلا کین چنین افکار را می پروری
مرگ من جون قلی پیغمبری ؟! ور نه این افکار را از کجای خویش در می آوری ...

مطالب مرتبط:
پرونده مترو اصفهان در این وبلاگ
پرونده اصفهان در این وبلاگ

/ 6 نظر / 23 بازدید
بهنام س

درود آقای سلیمی آدم واقعا میمونه باید جلوی این همه بی شرمی چی کار کنه؟از این همه دروغ خسته شدم،از حاج رسولی ها و اعضای بی بخار شورا،از میراث فرهنگی که دست رو دست گذاشته از همه چی

مرضیه

وقتی برای دریاچه ارومیه هم تقاضای برگزاری راهپیمایی قانونی شد، گفتن به جای راهپیمایی برای دریاچه، در راهپیمایی عظیم روز قدس شرکت کنین!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

علیرضا

در کشوری که من زندگی می کنم حتی ساختمانهای مسکونی خیلی عادی و معمولی که عمرشان به صد سال می رسد از حمایت سازمان میراث فرهنگی برخوردار شده و هیچکس حق تخریب آنها را ندارد .بقول معروف آنچنان روی سرشان می گذارند و حلوا حلوا می کنند ؛ که آدم فکر میکند ببین چی شده !حتما آسمان به زمین آمده . حالا فکرش را بکنید اگر اینها سی و سه پل یاعمارت عالی قاپو را داشتند ، چه می کردند ؟؟؟ حتما از چند کیلومتری آنها پشه هم حق پرواز کردن نداشت !!!!!

علیرضا

اینک برایم این سوال پیش آمده که آیا واقعا اصفهان نیازی به مترو دارد یا نه ؟ و اگر تازه جواب مثبت هم باشد ؛ به نظرم منطقی آن است که شهرداری و متخصصین امر به مشاوره بنشینند و روی این مسئله به توافق برسند که در شهر اصفهان که شهر توریستی است . باید الویت را به داشتن مترو داد یا وجهه توریستی اصفهان ؟ واگر کفه ترازو به نفع وجهه توریستی سنگین تر بود . خب آن موقع باید از اولیای امور پرسید ؛ بدون میراث تاریخی چون سی و سه پل و .... چگونه می تواند جذب توریست کرد . و اصلا اصفهان را بدون سی و سه پل و دیگر آثار تاریخی آن که دیگر" اصفهان ؛ نصفه جهان " نیست . که یک توریست خارجی از آن طرف دنیا پول خرج و کلی رنج سفر را به خود هموار کند ؛ تا به دیدنش بیاید ! آیابدون میراث تاریخی فرقی هم مابین اصفهان و دیگر شهر های ایران ، مثلا زنجان یا سمنان وجود دارد ؟

احسان

درود بر شما فقط بر بخت خودم لعنت میفرستم که چرا در این زمان به دنیا آمدم خدا بیامرزد سی و سه پل را . در آینده به فرزندانمان خاطرات این پل را چگونه تعریف کنیم

مرضیه پورجواد

علیرضای عزیز مترو همه جای دنیا هست. توی همه شهر ها. حتی شهرهای کوچیک کشور های نه چندان پیشرفته. ولی سی و سه پل هیچ کجای دنیا نیست به جز اینجا. یا بهتره بگیم هیچ کجای دنیا نبود به جز اینجا. از ابتدای آغاز مسائل مربوط به متروی اصفهان، حرف بسیاری از فعالین میراث فرهنگی همین بود که آیا شهر اصفهان اصولا نیازی به مترو داره؟ آن هم به قیمت قربانی شدن سی و سه پل و مدرسه چهارباغ و قتل صدها درخت کهنسال؟ مشکل ریشه دارتر از این حرفهاست. ترافیک این شهر با این متروی قاتل هم حل نخواهد شد. این شهر ظرفیت این جمعیت و این حجم مهاجرت از شهرها و روستاهای اطراف (آن هم به دلیل از بین رفتن صنعت کشاورزی و رشد بی رویه صنایع آلوده کننده و غیر اصولی در اطراف اصفهان) را نداشت و ندارد. افزایش بی رویه جمعیت نیاز ما را به آب و هزار تا چیز دیگه افزایش داد. زاینده رودمان را کشت و حال نوبت دردانه زاینده رود است: سی و سه پل نازنین